Cinema 4D release 18

Cinema 4D Release 18 stelt krachtige nieuwe tools ter beschikking van motion graphics professionals en maakt VFX-workflows toegankelijk voor iedereen. Gamedesigners en visualisatiespecialisten kunnen de grenzen van hun creativiteit verleggen, terwijl de verbeteringen op het vlak van workflow, modeling, animatie en shaders iedere Cinema 4D-artiest een extra duwtje in de rug geven.

Helemaal omvergeblazen door bovenstaande creatie? Bekijk dan ook zeker de 'making of'.

 

Voronoi Fracturing – Niet-destructieve vernietiging

Met het nieuwe Fracture Voronoi-object kan je muren slopen. Verbrijzel systematisch ieder object in fragmenten met behulp van vrijwel elk object als referentie om de verdeling van de verbrijzelde stukken te controleren. Creëer artistieke geometrie met behulp van lijnen, Polygonen of particles. Fracture Voronoi is altijd live, waardoor je direct resultaat ziet en het effect op ieder moment kunt veranderen. Als native MoGraph-object werkt het naadloos met Dynamics en alle effectors en falloffs die je graag gebruikt.

Nieuwe mestools – het snijdt overal doorheen

Cinema 4D Release 18 “is a cut above the rest” dankzij de gloednieuwe interactieve mestools. Met de nieuwe Line Cut-tool kan je door één of zelfs meerdere objecten snijden en de snijlijn interactief bewerken. Je kan hiermee nieuwe randen creëren, verwijderen of objecten splijten op basis van de sneden die je hebt gemaakt. Met de nieuwe Plane Cut-tool kan je nieuwe snijvlakken maken volgens de Local-, World- of Cameraoriëntatie of je kan een lijn trekken waarmee je de oriëntatie van het snijvlak definieert. De Loop/Path Cut-tool ontwerpt symmetrische lussen of paden op basis van een proportionele of absolute afstand ten opzichte van de omliggende randen. Dit alles met behoud van de originele kromming. De drie nieuwe tools zijn allemaal als afzonderlijke commando's beschikbaar zodat je via een snelkoppeling of via het Commander menu gemakkelijk toegang krijgt tot de gewenste modus.

     

                  Plane Cut                                            Loop Cut                                                      Line Cut

Object Tracker

Integreer jouw Cinema 4D-creaties in bestaande filmopnamen met Object Tracking, de nieuwe oplossing van MAXON om VFX-workflows en -tools voor iedereen toegankelijk te maken. Reconstrueer de beweging van de camera en een ongelimiteerd aantal objecten om een filmbestand naar een 3D-wereld om te zetten. Voeg 2D User Tracks toe om de essentiële bewegingen van een real-life object te markeren en wijs ze toe aan de Object Tracker. Reconstrueer daarna het 3D-object op basis van alleen de tracks of met behulp van referentiegeometrie. Je kan nu zonder enige moeite naadloos om het even welk aantal 3D-objecten in bestaande filmopnamen integreren.

Shaders & surface effects

  

Nieuwe shaders en instellingsopties bieden geavanceerde renderingmogelijkheden in Cinema 4D Release 18. Met de Thin Film-shader kan je de iriserende regenboogeffecten van luchtbellen en oliefilms reproduceren of kan je vingerafdrukken en olieachtige resten op een oppervlak achterlaten. Inverse Ambient Occlusion kan worden gebruikt om maskers te creëren, versleten randen te suggereren of om een subsurface scattering effect te imiteren voor snellere renderingresultaten. Met de Shadow Catcher-shader kan je gemakkelijk schaduwen en ambient occlusion van 3D-objecten vastleggen, zodat ze gemakkelijk met bestaande beelden kunnen worden gecombineerd.

De workflow is de essentie

Cinema 4D heeft altijd een snelle en intuïtieve workflow geboden en Release 18 biedt nieuwe tools met gebruikersvriendelijke en gemakkelijk onder de knie te krijgen interfaces. Jouw kijk op de 3D-wereld krijgt een spectaculaire facelift met Viewport-verbeteringen, inclusief Screen Space Ambient Occlusion, Viewport-tessellatie voor displacement en een live voorvertoning van de reflectie van jouw materialen.

 

www.designexpress.eu © Design Express 2011 privacy tel BE 015 71 96 00 tel NL 0182 756 660